Wednesday, February 12, 2014

DUTCH (NETHERLANDS): U bidden voor lokale, nationale en wereldleiders doen?

Hedendaagse belofte: God is verantwoordelijk voor de wereld

U bidden voor lokale, nationale en wereldleiders doen?

Bid op deze manier voor koningen en alle anderen die in autoriteit, zodat we in vrede en rust, in goddelijkheid en waardigheid leven kunnen.
1 Timoteüs 2:2 NLT

Gebeden voor koningen en autoriteiten
Er is een reden Paul gebiedt ons consequent bidden voor al deze mensen. De beslissingen die ze een directe maken, soms blijvend, hebben invloed op ons leven. Wanneer de leiders van mijn land goede beslissingen, gaat mijn leven beter. Wanneer de wetten die zij aannemen zijn geluid en alleen, mijn familie slaapt beter 's nachts. Wanneer mijn kerkleiders goddelijke, Geest geleide besluiten maken, zich mijn ziel in betere handen. Wanneer mijn baas verstandige keuzen maakt, het bedrijf groeit en mijn baan is veilig. Toen mijn ouders omgaan met hun zaken goed en verblijf in de wil van God, kan ik de Raad die ze geven als solide en gezonde afhangen. De kracht van hun karakter zal van invloed op onze familie voor generaties te komen, dus ik vurig bidden dat God hen verlenen zal, wijsheid en godzaligheid in alles wat ze zeggen en doen.

We bidden voor degenen die in gezag over ons, omdat het helpt ons leven in "vrede en rust." En omdat het ontwikkelt binnen ons de kenmerken van "godzaligheid en waardigheid." In veel opzichten is deze eenvoudige kwaliteiten samenvatten van het geheel van onze christelijke getuige op aarde.

Wij zijn geroepen om vreedzame mensen — bij vrede met God, met onze zaligheid, met onze situatie op aarde en met mensen om ons heen. En wij moeten heilig en waardig leven — om te zetten "opzij de daden van duisternis en zet de wapenrusting van het licht" (Romeinen 13:12). Het is door het consistent en opzettelijke gebed — voor anderen, evenals ons — dat deze kwaliteiten zijn verkregen.

Aangepast van Omarmen eeuwigheid door Tim LaHaye, Jerry Jenkins en Frank M. Martin,, Tyndale huis uitgevers (2004), p 37

Het is moeilijk te leiden verder dan u zelf zijn gegaan.
AUTEUR ONBEKEND
Inhoud is afgeleid van de Heilige Bijbel, nieuwe het leven vertaling en andere publicaties van Tyndale uitgeverij


No comments:

Post a Comment