Wednesday, February 12, 2014

DANISH: Vil du bede for lokale, nationale og verdensledere?

Dagens løfte: Gud er ansvarlig for verden

Vil du bede for lokale, nationale og verdensledere?

Bede denne måde for konger og alle andre, der har myndighed, således at vi kan leve i fred og stilhed, i gudsfrygt og værdighed.
1 Timothy 2:2 NLT

Bønner for konger og myndigheder
Der er en grund Paul befaler os at konsekvent bede for alle disse mennesker. De beslutninger, de gør, har en direkte, undertiden varige indflydelse på vores liv. Når lederne af mit land træffe gode beslutninger, går mit liv bedre. Når de love, de passerer er lyd og bare, min familie sover bedre om natten. Når min kirkeledere gudelige, ånd-instrueret beslutninger, er min sjæl i bedre hænder. Når min chef gør klogt valg, virksomheden vokser og mit job er sikker. Når mine forældre håndtere deres anliggender godt og bo i Guds vilje, kan jeg stole på råd de giver solid og sund. Styrken i deres karakter vil påvirke vores familie i generationer til at komme, så jeg inderligt beder til, at Gud vil give dem visdom og gudsfrygt i alt de siger og gør.

Vi beder for dem i myndighed over os, fordi det hjælper os med at leve i "fred og stilhed." Og fordi det udvikler sig inden for os træk af "Gudsfrygt og værdighed." På mange måder opsummerer disse enkle kvaliteter hele vores kristne vidne på jorden.

Vi er kaldet til at være fredelige mennesker — at være i fred med Gud, med vores frelse, med vores situation på jorden og med dem omkring os. Og vi er til at leve hellige og værdigt liv — at sætte "afsat gerninger af mørket og læg på rustning af lys" (Romerbrevet 13:12). Det er gennem konsekvent og bevidst bøn – for andre, samt os selv —, disse kvaliteter er opnået.

Tilpasset fra Værdsættelse evighed af Tim LaHaye, Jerry Jenkins og Frank M. Martin,, Tyndale hus forlag (2004), Pedersen 37

Det er vanskeligt at føre længere end du har gået selv.
FORFATTER UKENDT
Indhold er afledt fra Bibelen, nye lever oversættelse og andre publikationer af Tyndale forlag


No comments:

Post a Comment