Saturday, December 7, 2013

SWEDISH (SWEDEN): FÅ DIN "WANTER" FAST

FÅ DIN "WANTER" FAST
LÄS:
Filipperbrevet 4:4-13

Jag har lärt mig i vad
säga jag, att vara nöjd.
–Philippians 4:11

När min fru var en ung flicka i Austin, Texas, var Carlyle Marney hennes familjs granne, pastor och vän. En av hans off-hand kommentarer om att innehåll blev en av hennes familly bestående uttryck: "Dr Marney säger,"Vi behöver bara få våra wanter fast."".

Det är så lätt att ha mer än vi behöver och att bli mer fokuserad på att få än att ge. Snart, våra önskningar diktera våra val.

När aposteln Paulus skrev till anhängare av Jesus i staden av Filippi, han berättade dem, "Jag har lärt mig i oavsett skick jag, vara innehåll... jag har lärt mig både för att vara full och för att vara hungrig, både i överflöd och drabbas av behovet av" (Filipperbrevet 4:11-12). Paul sa, "Jag har haft min"wanter"fast."Det är viktigt att observera att Paulus inte var född med förnöjsamhet. Han lärde sig det under de svåra omständigheterna i vardagen.

Under denna årstid, när shopping och köper ofta stå i centrum i så många länder och kulturer, varför inte vi väljer att fokusera på att vara nöjd med våra nuvarande omständigheter? Det kan låta svårt, men Paul, när vi talar om att lära sig nöja sa, "Jag kan göra allting genom Kristus som stärker mig" (v.13). – David McCasland

Hjälp oss, Herre, att lära sig belåtenhet när livet är
grov. Skydda oss från att tro lögnen som
kommer att ha mer att ge oss lycka. Vi kan vara
innehåll med vad ni har gett.
*****************************************
Förnöjsamhet börjar med att ha färre vill.

INSIKT
I Filipperbrevet 4:4-7 avslöjar Paul tre fördelarna med följande Kristus. Lever i relation med Frälsaren kommer att präglas av glädje, mildhet och fred. Inte undra på att Paul kunde uppleva ett hjärta av förnöjsamhet även när fängslade i Rom (v.11).

Ha en välsignad dag och helgen.
Gud vår skapare kärlek alltid
Enighet och fred




No comments:

Post a Comment