Saturday, December 7, 2013

DANISH: FÅ DIN "WANTER" FAST

FÅ DIN "WANTER" FAST
LÆS:
Filipperbrevet 4:4-13

Jeg har lært i hvad
stat, jeg skal være tilfreds.
–Philippians 4:11

Da min kone var en ung pige i Austin, Texas, var Carlyle Marney hendes familie nabo, præsten og ven. En af hans off-side bemærkninger om at være indhold blev et af hendes familly varige udtryk: "Dr. Marney siger, «Vi bare nødt til at få vores wanter fast.»".

Det er så let at vil mere end vi har brug for og blive mere fokuseret på at få end på at give. Snart, vores begær diktere vores valg.

Når Apostelen Paulus skrev til tilhængere af Jesus i byen af Philippi, fortalte han dem, "Jeg har lært i hvad tilstand jeg er, til at være tilfreds... jeg har lært både at være fuld og at være sulten, både vrimler og lider behovet for" (Filipperbrevet 4:11-12). Paul sagde, "Jeg har haft min 'wanter' fast."Det er vigtigt at bemærke, at Paul ikke var født med tilfredshed. Han lærte det i den vanskelige situation i hverdagen.

I denne sæson af året, når shopping og køber ofte tage center fase i så mange lande og kulturer, hvorfor ikke vi beslutter at fokusere på at være opfyldt i vores nuværende omstændigheder? Det kan lyde svært, men Paul, når vi taler om at lære at være tilfreds sagde, "Jeg kan gøre alt gennem Kristus, som styrker mig" (v.13). -David McCasland

Hjælp os, Herre, at lære tilfredshed, når livet er
ru. Beskytte os fra at tro løgnen der
at have vil mere bringe os lykke. Vi kan være
indhold med hvad du har givet.
*****************************************
Tilfredshed begynder med at have færre ønsker.

INDSIGT
I Filipperbrevet 4:4-7 afslører Paul tre af fordelene ved at følge Kristus. Lever i forhold til Frelseren vil være præget af glæde, mildhed og fred. Ikke underligt Paul var i stand til at opleve et hjerte af tilfredshed selv når fængslet i Rom (v.11).

Har en velsignet dag og weekend.
Gud vores skaber kærlighed altid
Enhedslisten & fred




No comments:

Post a Comment