Saturday, December 7, 2013

DUTCH (NETHERLANDS): KRIJGEN VAN UW "WANTER" VASTE

KRIJGEN VAN UW "WANTER" VASTE
LEZEN:
Filippenzen 4:4-13

Ik heb geleerd in wat
staat dat ik ben, tevreden te zijn.
–Philippians 4:11

Toen mijn vrouw een jong meisje in Austin, Texas was, was Carlyle Marney haar familie buurman, pastor, en vriend. Een van zijn off-hand opmerkingen over het feit dat inhoud werd één van haar familly blijvende expressies: "Dr. Marney zegt, 'We moeten alleen om onze vaste wanter.'".

Het is zo makkelijk te willen meer dan we nodig hebben en te worden meer gericht op het verkrijgen dan op geven. Snel, onze verlangens dicteren onze keuzes.

Wanneer de apostel Paulus schreef aan de volgelingen van Jezus in de stad van Philippi, hij vertelde hen, "Ik heb geleerd in welke staat ik ben, om inhoud... ik heb geleerd om volledige zowel te hongerig, beide in overvloed en te lijden noodzaak" (Filippenzen 4:11-12). Paul zei, in feite, "Ik heb mijn 'wanter' vastgesteld."Het is belangrijk op te merken dat Paul niet met tevredenheid geboren was. Hij leerde het in de moeilijke omstandigheden van het dagelijks leven.

Tijdens dit seizoen van het jaar, wanneer winkelen en het kopen van vaak centrum fase in zoveel landen en culturen nemen, waarom niet wij besluiten om zich te concentreren op onze huidige omstandigheden wordt voldaan? Het klinkt misschien moeilijk, maar zei Paulus, wanneer we spreken over het leren te volstaan, "Ik kan alle dingen door Christus die mij doen" (v.13). – David McCasland

Help ons, heer, om te leren van tevredenheid als leven
ruw. Ons beschermen tegen de leugen geloven dat
hebben zal meer ons brengen geluk. Kan men
inhoud met wat u hebt gegeven.
*****************************************
Tevredenheid begint met het hebben van minder wil.

INZICHT
In Filippenzen 4:4-7 onthult Paul drie van de voordelen van volgende Christus. Wonen in relatie met de Verlosser zal worden gekenmerkt door vrede, vreugde en zachtheid. Geen wonder dat Paul was in staat om te ervaren een hart van tevredenheid zelfs wanneer opgesloten in Rome (v.11).

Heb een gezegende dag en het weekend.
God onze Schepper's liefde altijd
Eenheid & vrede




No comments:

Post a Comment