Tuesday, December 10, 2013

CZECH: Mor samoty


Mor samoty
Pro další skvělé Blogy jako je tento, jít do Danielova blog na serveru: www.Mannsword.blogspot.com

Dnešní dýmějový mor není způsobena napadající patogenů. Místo toho je to způsobeno absencí "vetřelec". Nicméně samota může být každý kousek stejně ničivé jako mor, a stává se jako epidemie. Teolog Jerram Barrs píše:

  • V průzkumech, vzít z našich současníků lidé znovu a znovu říkají, že jejich primární osobní potíže je osobní osamělost. To je pozoruhodné. Si kontaktu s lidmi v této kultuře máme, ale číslo jedna identifikovaný problém lidí je osobní samota. Lidé prostě nevědí, jak udělat blízké vztahy.

Ostatně tento rostoucí sociální izolace je ještě pozoruhodnější, vzhledem k mnoha novými způsoby, že nyní musíme připojit – Facebook, Skype, mobilní telefony, splňují upů, seznamky...

Tato zjištění v souladu s průzkumem, který vyšel před třemi lety, což naznačuje, že 25 % respondentů uvedla, že postrádají osobní důvěrnice. Tentýž průzkum byl proveden 15 let dříve, ale zjistil, že pouze 10 % postrádal důvěrnice.

To ubytuje zjištění Harvard sociolog Robert Putnam, který poznamenal:

  • Široká a pokračující eroze občanské angažovanosti... začalo to před čtvrt stoletím.

  • Hlasování, politické znalosti, politické důvěry a politický aktivismus zdola jsou všechny dole. Američané podepisovat petice 30 procent méně a že 40 procent méně pravděpodobné, že se spotřebitel bojkotovat, oproti jen deset nebo dvacet před. Poklesy jsou stejně viditelné v non politické Společenství života: členství a činnosti v nejrůznějších místních klubů a organizací, občanské a náboženské padaly zrychlujícím se tempem. V polovině sedmdesátých let průměrný Američan chodil každý měsíc nějaký klub, od roku 1998 že míra účasti byly vykáceny téměř o 60 procent.

  • V roce 1975 průměrný Američan bavil přátel doma 15 krát za rok; Toto číslo (1998) je nyní sotva polovinu to. Prakticky všechny rekreační aktivity, které zahrnují, dělat něco s někým jiným, hrát volejbal hrát komorní hudbu, klesají.

Mnoho citovat větší tolerance jako pozitivní relační rozvoj naší stále sekulární společnosti. Nicméně, Putnam zjistil, že mezitím byla úroveň důvěryhodnosti s hit:

  • Přestože Američané jsou vzájemně tolerantnější než předchozí generace, důvěřují navzájem méně. Údaje z průzkumů poskytují jeden míra růstu nepoctivost a nedůvěra, ale existují jiné ukazatele. Pracovní příležitosti pro policii, právníky a bezpečnostní personál například stagnovaly pro většinu tohoto...V posledním čtvrtstoletí tyto povolání řvát, jak lidé se stále více obrátila na soudy a policii.

Jak naznačuje Putnam, sociální izolace a osamělost může mít několik příčin. Chtěl bych se soustředit na jednu věc, která učinila vztahy složitější-rostoucí neschopnost přijmout sami sebe, jak jsme skutečně jsou!

Bez self-přijetí jsme se distancujeme od ostatních. Já, že jsme ochotni akceptovat je stejný já, které chceme skrýt od ostatních. Spíše než ukazovat to, jsme látku sami s fasádou – přední nebo potahem. To vyžaduje hodně psychické energie a vnitřní boj. Zapojíme do obvyklého, sobecký obrazu řízení, odmítal nechat druhou do našeho světa – světa, kterou nemůžeme přijmout.

Proč je obtížné přijmout tento svět? Stydět se a cítit jisté, že pokud ostatní nás viděla, jak jsme, odmítají by nás. V důsledku toho odsuzujeme sami k nekonečné snaze dokázat sami prostřednictvím úspěchy, pečlivě pěstěné vystoupení, peníze, moc, ať už! Nicméně to jen tlačí ostatní dále pryč. Cítí tlak, aby odpovídal obraz, který jsme tam dát.

Kromě toho když si nemůžeme být reálné sami se sebou, nemůžeme být reálné s ostatními. Tím nějaká souvislost, těžké a nepohodlné. Chcete-li připojit, dva lidé potřebují sdílet běžné skutečnosti, alespoň do jisté míry. Však pokud jsme spotřebuje řízení naší image, my není vztáhl pravdivý obraz o sobě. Co nabízíme, je něco, co není zarovnat s co jiní vidí o nás. Tento nesoulad má tendenci tlačit nás od sebe. Tento problém je maximalizováno, naši sekulární kulturu, která nám budovat naši sebejistoty a sebevědomí na úkor pravdy - kdo jsme skutečně jsou - dále odcizit nás od sebe!

Vím něco o tom, protože jsem zažil intenzivní izolace. Jsem také měl styděl sám a žádné množství úspěchů, pozitivní afirmace, nebo psychoterapeuti podařilo udělat díru do mé hanbě. Byl přesvědčen, že v pořádku být milován, musel jsem se někým jiným, a po mnoho let, to je přesně to co jsem se snažil. Však nic by zmírnit své sociální potíže.

Co se rozdíl? Vědomí Krista a jeho lásku a přijetí mě! Jak jsem vyrostl v jistotě, že přijal mě důkladně, jsem zjistil, že jsem mohl začít přijmout sám sebe, i se smát sám a přiznat, že moje osobní selhání. Předtím jsem nebyl schopen čelit jim. Hrozili smysl osobnosti a hodnoty, které se podařilo zachovat.

Kristus byl osvobozující (John 8:31-32)! On je také pokračující komfort pro mě. Před tím jsem nebyl schopen čelit svých chyb a viny a interpersonální konflikt nelze vyřešit. Vždy jsem měl pravdu. Chybné byl prostě příliš pokořující a ponižující – něco, co nemohl vydržet. Byl jsem psychicky pasti a nepružnosti k ostatním.

Proč nic jiného nepracoval pro mě? Chtěl jsem rozhodně moje psychoterapeuti a různé změny životního stylu práce, ale oni nemohli dodat. Pouze můj Spasitel mohl!





No comments:

Post a Comment