Tuesday, December 10, 2013

SLOVAK: Mor osamelosti


Mor osamelosti
Ďalšie skvelé blogy ako tento ísť na Daniel's blog stránky: www.Mannsword.blogspot.com

Dnešné dýmějový mor nie je spôsobené invázii patogénov. Namiesto toho, to je spôsobené absencii "útočníka." Však samota môže byť každý bit tak deštruktívne, ako mor, a stala sa ako epidémia. Teológ Jerram Barrs píše:

  • V anketách prevzaté z našich súčasníkov, ľudia hovoria znovu a znovu, že ich primárny osobné ťažkosti je osobnej osamelosť. To je mimoriadne. Si myslíte, že všetky kontaktu sme s ľuďmi v tejto kultúre, ale ľudová identifikovaný problém číslo jedna je osobnej osamelosť. Ľudia jednoducho nevedia ako vyrobiť blízkych vzťahoch.

Naozaj, tento rastúci sociálnej izolácie je pozoruhodné z hľadiska nových spôsobov, že teraz máme pripojenie-Facebook, Skype, mobilných telefónov, splnenie-upov, Zoznamovacie služby...

Tieto zistenia zhodujú s prieskumu, ktorý vyšiel pred tromi rokmi, čo naznačuje, že 25% respondentov uviedla, že im chýba osobné dôverníčka. Ten istý prieskum mal 15 rokov skôr, ale zistil, že iba 10% chýbala dôverníčka.

To paralely zistenia z Harvard sociológ Robert Putnam, ktorí pozorované:

  • Rozsiahle a pokračujúce erózie občianska angažovanosť... začal pred štvrť-storočí.

  • Hlasovanie, politické poznatky, politickej dôvery a najnižším politický aktivizmus sú všetci nadol. Američania podpísanie petície 30 percent menej a sú bojkot 40 percent menej pravdepodobné, aby sa pripojili k spotrebiteľovi, v porovnaní s len desať rokov alebo dva lety. Poklesy sú rovnako dobre viditeľné v non-politické spoločenstvo života: členstvo a činnosť v najrôznejších miestnych klubov a občianskych a náboženských organizácií klesá čoraz rýchlejším tempom. V polovici-1970, priemerný Američan zúčastnil nejaký klub stretnutie mesačne, v roku 1998 bol znížený sadzba návštevnosti o takmer 60 percent.

  • V roku 1975 priemerný Američan pobaviť priateľov doma 15 krát ročne; ekvivalentná hodnota (1998) je teraz sotva polovicu to. Prakticky všetky voľnočasové aktivity, ktoré zahŕňajú robí niečo s niekým iným, hrať volejbal hrať komornej hudby, klesajú.

Mnohé citovať väčšiu toleranciu ako pozitívny vývoj relačných našej čoraz viac sekulárnej spoločnosti. Avšak, Putnam skonštatovala, že Medzitým bola úroveň dôveryhodnosti s hitom:

  • Aj keď Američania sú viac tolerantní navzájom ako boli predchádzajúce generácie, oni navzájom si dôverujú menej. Poskytujú údaje prieskumu jedno opatrenie rastu nepoctivosť a nedôvery, ale tam sú iné ukazovatele. Napríklad pracovné príležitosti pre políciu, právnici a bezpečnostný personál boli stagnuje pre väčšinu tohto...V poslednej štvrtine storočia rozvíjal týchto povolaní, ako ľudia čoraz viac obracajú súdov a polície.

Ako naznačuje, Putnam, sociálnej izolácie alebo osamelosť môže mať viacero príčin. Rád by som sa sústrediť na jednu vec, že sa sťaží vzťahy – rastúca neschopnosť prijať sami, ako sme naozaj sú!

Bez sebaprijatia, sme sa dištancujeme od ostatných. Seba, že sme ochotní akceptovať je rovnaký samostatne, ktoré chcete skryť od ostatných. Ako ukazuje to sebavedomie, sme handričkou sami s fasádou – predné alebo krytie. To si vyžaduje veľa psychickej energie a vnútorný boj. Zaoberáme sa obvyklé, samostatne posadnutý obraz-riadenie, odmietla nechať ostatné do nášho sveta-svet nemôžeme akceptovať.

Prečo je to ťažké prijať tento svet? Sme to hanbiť a cítiť určité, že ak iní videli nás ako my, by odmietajú nás. Následne sami odsudzujeme k nekonečnej snahe dokázať sami cez úspechy, starostlivo pestované vystúpení, peniaze, moc, bez ohľadu! Však to len tlačí ďalšie ďalšie preč. Majú pocit, tlakom, aby zodpovedali obrázok, ktorý budeme vystrel.

Okrem toho, keď nemôžeme byť skutočné sami so sebou, nemôžeme byť reálne s ostatnými. To je nejaká súvislosť ťažké a nepríjemné. Pripojiť, dvaja ľudia potrebujú zdieľať spoločné realitou, aspoň do určitej miery. Avšak, ak sme konzumované riadiaci našej image, sme nie vystrel pravdivý obraz o sebe. Čo ponúkame, je niečo, čo nemá linku s čo súdiť o nás. Táto disonance tendenciu tlačiť nás od seba. Tento problém je maximalizovať náš sekulárnej kultúre, ktorá rozpráva nám budovať našu self-trust a sebavedomie na úkor pravdy - kto sme skutočne sú - ďalšieho odcudziť nás od seba!

Viem trochu o tom, pretože som zažil intenzívny izolácia. Som taky mal hanbil sám, a žiadne množstvo úspechov, pozitívny afirmace, alebo psychoterapeutům boli schopní urobiť dieru do mojej hanbe. Bol presvedčený, že v poriadku byť milovaný, musel som sa stal niekto iný, a pre mnoho rokov, to je presne to, čo som sa snažil robiť. Avšak, nič by ľahko môj sociálny nepokoj.

Takže to, čo robil rozdiel? Poznať Krista a jeho lásku a prijatie ma! Ako som rástol v istote, že on ma prijali dôkladne, zistil som, že som mohol začať prijímať sám, ani smiať sa na seba a priznať, že moje osobné zlyhanie. Predtým, som bol schopný čeliť im. Pohrozil, zmysel osobnosti a hodnoty, ktoré sa podarilo zachovať.

Kristus bol oslobodzujúce (John 8:31-32)! On je tiež prebiehajúce komfort pre mňa. Pred týmto, bola schopná čeliť svoje chyby a viny a nie riešenie medziľudských konfliktov. Vždy som mal byť v poriadku. Byť zle bolo jednoducho príliš praskajú a ponižujúce-niečo, čo nemohol vydržať. Bol som psychicky v pasci a chýba flexibilita k ostatným.

Prečo niečo nefunguje pre mňa? Som určite chcel môj psychoterapeutov a moje rôzne zmeny životného štýlu pre prácu, ale oni nemohli dodať. Len mojím Spasiteľom mohol!




No comments:

Post a Comment