Saturday, January 11, 2014

SWEDISH (SWEDEN): RESAN BÖRJAR


God eftermiddag alla. Jag ber om dina böner för min son, Sgt. Jamala E. Wiggins och hans trupper som de distribuerar till Afghanistan i morgon. Be sin säker resa dit och tillbaka i Jesu namn. Amen. Tack.

RESAN BÖRJAR

LÄS:
2 Peter 1:5-11

Om någon är i Kristus, han
är en ny skapelse; gamla
saker har gått bort.
-2 Kor 5:17

Åttioen år sedan idag bad en 9-årig pojke att be Jesus är Frälsaren av sitt liv. Hans mor skrev dessa ord i en minnesbok: "Clair gjorde en start i dag."

Clair-min pappa-har nu gick med Kristus i 8 decennier. Han markerar den dagen när han gjorde hans beslut att följa Kristus i början av sin resa. Växande andligt är en livslång process-inte en engångsföreteelse. Så hur gör nya troende mata sin tro och fortsätta växa? Detta är några saker som jag observerade i min pappas liv genom åren.

Han läsa skrifterna regelbundet för att öka sin förståelse av Gud och gjorde bön en daglig del av hans liv (1 Chronicles 16:11; 1 Tess 5:17). Bibelläsning och bön hjälper oss att växa närmare Gud och motstå frestelsen (Psalm 119; Matthews 16:41; Efesierbrevet 6:11; 2 Timoteus 3:16-17; 1 Peter 2:2). Den Helige Ande började att utveckla "frukt av anden" i honom som han gav upp sitt liv i tro och lydnad (Galaterbrevet 5:22-23). Vi visar Guds kärlek genom vårt vittne och service.

Min pappas andliga resa fortsätter och det gör oss. Vad ett privilegium att ha en relation där vi kan "växa i nåd och kunskap om vår Herre och Frälsare Jesus Kristus"! (2 Peter 3:18).- Cindy Hess Kasper

Jag vill ha mitt hjärta vara i samklang med Gud,
I varje skede av livet kan det ring sant;
Jag vill ha min tankar och ord för att hedra honom,
Att lyfta honom upp i allt do.- Hess
*************************************

Frälsningen är miraklet med ett ögonblick.
tillväxt är arbete av en livstid.

INSIKT
Peter börjar dagens skriften med orden "av just denna anledning" (v.5). Denna fras tyder på att vad som ska sägas är ansluten till vad har sagts i verserna 1-4. Vi är till "Lägg till" våra karaktärsdrag i verserna 5-7 eftersom Gud i "sin gudomliga makt har gett oss alla saker som hör till livet och gudsfruktan, genom kunskap om honom som kallade oss av ära och dygd, som har fått oss oerhört stora och dyrbara löften" (vv.3-4)




No comments:

Post a Comment