Saturday, January 11, 2014

DANISH: REJSEN BEGYNDER


God eftermiddag alle. Jeg beder om jeres bønner for min søn, Sgt. Jamala E. Wiggins og hans tropper som de implementere til Afghanistan i morgen. Bede deres sikker rejse frem og tilbage i Jesu navn. Amen. Tak.

REJSEN BEGYNDER

LÆS:
2 Peter 1:5-11

Hvis nogen er i Kristus, han
er en ny skabning; gamle
ting er gået væk.
-2 Kor 5:17

Eighty-one år siden i dag bad en 9-årig dreng at bede Jesus om at være frelser af sit liv. Hans mor skrev disse ord i en hukommelse bog: "Clair gjort en begyndelse i dag."

Clair-min far-har nu gået med Kristus for 8 årtier. Han markerer den dag, da han lavede sin beslutning om at følge Kristus som starten på hans rejse. Vokser åndeligt er en livslang proces-ikke en engangs-begivenhed. Så hvordan gør en ny troende fodre sin tro og fortsætte med at vokse? Disse er nogle ting, jeg bemærkede i min fars liv gennem årene.

Han læser Skrifterne regelmæssigt for at øge sin forståelse af Gud og gjorde bøn en daglig del af hans liv (1 Chronicles 16:11; 1 Thessaloniker 5:17). Bibellæsning og bøn hjælper os vokse tættere på Gud og modstå fristelsen (Salme 119:11; Matthews 16:41; Efeserbrevet 6:11; 2 Timoteus 3:16-17; 1 Peter 2:2). Den Helligånd begyndte at udvikle "Åndens frugt" i ham, som han overgav sit liv i tro og lydighed (Galaterbrevet 5:22-23). Vi viser Guds kærlighed gennem vores vidne og service.

Min fars åndelige rejse fortsætter og det gør vores. Hvad et privilegium at have et forhold, hvor vi kan "vokse i nåde og viden om vor Herre og Frelser Jesus Kristus"! (2 Peter 3:18).- Cindy Hess Kasper

Jeg ønsker mit hjerte til at være i harmoni med Gud,
I hver fase af livet kan det ring sandt;
Jeg vil have mine tanker og ord til ære for ham,
Til at løfte ham op i alt do.- Hess
*************************************

Frelse er mirakel af et øjeblik;
vækst er arbejdskraft for livet.

INDSIGT
Peter begynder dagens Skriften med ordene "af denne grund" (v.5). Denne sætning tyder på, hvad der er ved at blive sagt er tilsluttet hvad er blevet sagt i vers 1-4. Vi er til "Føj til" vores karaktertræk i vers 5-7 fordi Gud i "sin guddommelige magt har givet os alle ting, der vedrører liv og gudsfrygt, gennem kendskab til ham, der kaldte os af ære og dyd, som er blevet givet til os overordentlig stor og kostbar løfter" (vv.3-4)




No comments:

Post a Comment