Saturday, January 11, 2014

DUTCH (NETHERLANDS): DE REIS BEGINT


Goede middag iedereen. Ik vraag om uw gebeden voor mijn zoon, Sgt. Jamala E. Wiggins en zijn troepen zoals ze op Afghanistan morgen implementeren. Bidden hun veilige reis heen en terug in Jezus naam. Amen. Bedankt.

DE REIS BEGINT

LEZEN:
2 Peter 1:5-11

Als iemand in Christus, is hij
is een nieuwe creatie; oude
dingen zijn voorbijgegaan.
-2 Corinthians 5:17

Eenentachtig jaar geleden vandaag bad een 9-jaar-oude jongen tot vragen van Jezus als de Verlosser van zijn leven. Zijn moeder schreef deze woorden in een geheugen boek: "Clair maakte een start vandaag."

Clair-mijn vader-nu met Christus 8 decennialang heeft gelopen. Hij markeert de dag toen hij zijn besluit om Christus te volgen als het begin van zijn reis maakte. Geestelijk groeien is een levenslang proces-niet een eenmalige gebeurtenis. Dus hoe werkt een nieuwe gelovige feed zijn geloof en blijven groeien? Dit zijn enkele dingen die ik in mijn vader's leven door de jaren heen waargenomen.

Hij las de Schriften regelmatig om te vergroten zijn begrip van God en gebed een dagelijkse deel van zijn leven maakte (1 Kronieken 16:11; 1 Tessalonicenzen 5:17). Bijbel lezen en gebed helpt ons groeien dichter bij God en weerstaan verleiding (Psalm 119:11; Matthews 16:41; Efeziërs 6:11; 2 Timothy 3:16-17; 1 Peter 2:2). De Heilige Geest begon te ontwikkelen, de "vrucht van de geest" in hem zoals hij overgeleverd zijn leven in geloof en gehoorzaamheid (Galaten 5:22-23). Wij geven God's liefde door middel van onze getuigenis en dienst.

Mijn papa's spirituele reis blijft en dat doet ons. Wat een voorrecht om hebben een relatie waarin we kunnen "groeien in genade en kennis van onze heer en Heiland Jezus Christus"! (2 Peter 3:18).- Cindy Hess Kasper

Ik wil mijn hart te worden in harmonie met God,
In elke fase van het leven kan het ring waar;
Ik wil mijn gedachten en woorden ter ere van hem,
Op te heffen hem omhoog in alles wat ik doen- Hess
*************************************

Redding is het wonder van een moment;
groei is de arbeid van een mensenleven.

INZICHT
Peter begint vandaag schrift met de woorden "om deze reden" (v.5). Deze zin suggereert dat wat is ongeveer worden gezegd is verbonden met wat er net is gezegd in verzen 1-4. Wij zijn "toevoegen aan ' onze karaktertrekken in verzen 5-7, omdat God in" zijn goddelijke macht heeft gegeven aan ons alle dingen die betrekking op het leven en goddelijkheid, via de kennis van hem die ons door glorie en deugdzaamheid hebben geroepen, waaraan hebben gekregen ons buitengewoon grote en kostbare beloftes"(vv.3-4)




No comments:

Post a Comment