Friday, January 17, 2014

DANISH: HIMMELSK PERSPEKTIV

HIMMELSK PERSPEKTIV

LÆS:
2 Kor 4:16-18

Det, som er set er
midlertidig, men tingene som
ses ikke er evig.
-2 Kor 4:18

Fanny Crosby mistet sit syn som et spædbarn. Endnu, utroligt, hun gik at blive en af de mest kendte lyriker kristne salmer. Under sit lange liv skrev hun over 9.000 salmer. Blandt dem er sådan varig favoritter som "velsignet Assurance" og "At Gud være herligheden."

Nogle mennesker havde ondt af Fanny. En velmenende prædikant fortalte hende, "Jeg synes det er en stor skam, at føreren ikke give du syne når han overøst så mange andre gaver over dig."Det lyder svært at tro, men hun svarede: "ved du, at hvis ved fødslen havde jeg kunnet gøre et andragende, det ville have været at jeg var født blind?...Fordi når jeg kommer til himlen, den første ansigt, der nogensinde skal glæde mit syn vil være min frelser."

Fanny så liv med en evig perspektiv. Vores problemer ser anderledes i lyset af evigheden: "til vores lys lidelse, som er men et øjeblik arbejder for os en langt mere over og evig vægt af herlighed, mens vi ikke ser på det, som er set, men på de ting, der ikke er set. For de ting, som er set er midlertidige, men de ting, der ikke er set er evige: (2 kor 4:17-18).

Alle vores forsøg dim når vi husker på, at en herlig dag vi vil se Jesus! Dennis Fisher

Kære Gud, hjælp os med at se dette liv
fra en himmelsk perspektiv. Minde os om, at
vores forsøg, men vanskelige, vil en dag fade
fra Se når vi se dig ansigt til ansigt.
*************************************
Den måde vi se evigheden vil påvirke
den måde, vi lever i tid.

INDSIGT
Kristus-tilhængere vil opleve forsøg og modgang i livet. Christian ministeriet, ligesom enhver anden aktivitet, bærer med sig slitage modstand, modstand og skuffelse. Paul anerkender denne virkelighed, men finder mere end nok strøm og opmuntring fra sin indre spirituel transformation til at bære. I Pauls sind, det endelige resultat vil være en "evig vægt af herlighed" (v.17). I alt dette er perspektiv afgørende. "For det, som er set er midlertidige, men de ting, der ikke er set er evige" (v.18). Det græske ord midlertidigt kunne oversættes "for en sæson." De gode og dårligdomme, vi står over for hver dag er kun årstidens, men virkeligheden i Kristus vil vare i al evighed. Dette perspektiv giver troende udholdenhed til at klare livets udfordringer.

Har en velsignet dag og weekend.
Gud vores skaber kærlighed altid
Enhedslisten & fred

No comments:

Post a Comment