Thursday, November 14, 2013

SLOVAK: Jadrom evanjelia a spásy: Božia láska


Váš brat Daniel
Ďalšie skvelé blogy ako tento ísť na Daniel's blog stránky: www.Mannsword.blogspot.com

Jadrom evanjelia a spásy: Božia láska

Je to pretože Boh tak miloval svet, poslal svojho syna zomrieť pre nás! Ak sa nám nepodarí vidieť túto pravdu jadrom všetkých jeho bytia a skutky, sme bude chýbať!

Jeden mladý muž bol chýba von. Vydesený z vyhliadky na ísť do pekla, vzal radikálnym krokom. On všetko mal stať augustiniánsky mních, presvedčený, že to najistejšia spôsob, ako prosím Boha a spásy zásluhy prepadne. Však aj po tento radikálny krok, on zostal mučili myšlienky pekla, chýba akýkoľvek istotu Božej lásky.

On sám seba podrobiť najextrémnejších bieda spolu s štyri hodiny denne spoveď, ale nič mu uľavilo. Nakoniec, jeho farár mu poradil:

  • Luther, všetko, čo potrebujete urobiť je len milovať Boha!

Na to, on zakričal späť, "ho milujem? Neznášam ho!" Neskôr on písal, že on nemohol milovať Boha, ak nemohol si byť istý, že Boh ho miloval späť a dostane ho do neba. Avšak rokov neskôr, pri príprave lekciu o list Rimanom, Luther stretli poézie, ktorá by sa zmenilo jeho život: "A spravodlivý bude žiť z viery" (Rom. 1:17). Náhle si uvedomil, že on nemal získať Božiu lásku. Namiesto toho to bol tam na neho čaká. On potreboval len vziať to vo viere.

Luther neskôr napísal, že sa cítila akoby otvoril brány nebies pre neho. On bol teraz povolené veriť, že Boh ho milovala. Nechajte ma hádať, čo teraz myslíš:

·        Túto istotu Božej lásky je km ďaleko odo mňa. Niekedy zaujímalo, či táto záruka je ešte možné pre niekoho ako som ja, kto pochybuje a otázky.

Iste, existuje veľa dôvodov na pochybnosti a otázky. Zatiaľ čo Biblia nám dáva veľa uistenie, že Boh je láska, existuje aj niekoľko veršov, ktoré robia to vyzerať, ako jeho láska je podmienené a musíme splniť sadu nemožné podmienok. Zoberme si napríklad, Židom 12:14:

·        Vynaložia všetko úsilie žiť v mieri so všetkými ľuďmi a byť svätý; bez svätosti nikto neuvidí pána.

Tento verš, okrem iného, je chovateľ pochybnosti. Tu sú niektoré pochybnosti to môže produkovať:

·        Ako svätý musím byť? Nezdá sa, že moje myšlienky, motívy alebo skutky sú úplne sväté. Sú to všetky hriechy-zamorené.

·        Existuje určitá úroveň svätosti, ktoré musia dosiahnuť predtým, ako môžu byť uložené? Tento verš hovorí, že svätosť je o mňa a môj výkon a nie Boží dar pre mňa. To je dôvod, prečo to hovorí "všemožne!"

·        Nie je Biblia preto zbierka rozpory?

Môžeme skutočne byť istý Božej milosti keď tieto otázky zostávajú nezodpovedané? Nie úplne! Preto myslím, že musíme mať hlbší pohľad na Písme.

Ježiša kroky často nevyzeral ako láska. Neustále kritizoval jeho vlastné učeníkov. Občas sa zdalo, že nemohol urobiť niečo hneď. On pochváliť vieru iba dvakrát v Písme, a v oboch prípadoch bolo vieru pohanov-Canaanite žena (Matúš 15:28) a Roman Centurion (Matúš 8:10) – nikdy z jeho učeníkov. Nikdy povedal im niečo ako toto:

·        Muži sú naozaj prvotriedne. Vybrali ste bola najlepšia vec, ktorú kedy urobil. Vy ste také rýchle študujúci, a oh, tak duchovný!

Ježiš nikdy povzbudilo – presne ako vyhrať a udržať tieto! Skôr než ich dôvery v ich nebeské osud mnohých Ježiša učenia slúžil narušiť ich dôveru. Avšak, po jeho konečnom diskurz so svojimi učeníkmi, Ježiš modlil k otcovi. Táto modlitba osvetľuje iný pohľad, jeden nebeský! A to je ako by malo byť, pretože Ježiš je už rieši učedlníkům svojim, ale jeho otec:

·        "Tehotným tým, ktorých si mi dal zo sveta. Boli tvoje; ste im dal na mňa a oni počúvali svoje slovo. Teraz, oni vedia, že všetko, čo ste dali mi prichádza od vás. Som im dal slová dala si mi a oni ich prijali. Vedeli s istotou , že prišiel od vás, a verili , že ste mi poslal. (John 17:6-8)

Možno ste si prečítali tieto verše príliš často všímať ich mimoriadny pohľad. Tieto slová nepredstavujú Ježiša obvyklé slov na vyslovenie nedôvery "get za mnou, Satan" alebo "Mohli ste muži nie strážiť so mnou jednu hodinu?" (Matúš 26:40).

Namiesto toho sú iný-pozemský Ježiš slová. O jeho fumbling učeníkov Ježiša modlí, "oni počúvali slovo... akceptovali [slová mi dala]. Vedeli s istotou, že prišiel od vás, a verili, že ste mi poslal."

Tieto slová sú ohromujúci a mätúce. Z nášho pozemského pohľadu, oni nemali ani rozumieť jeho slovu, nieto počúvať jeho slovo! Len pre ilustráciu tohto bodu, budú citovať každý jeden zo svojich piatich predchádzajúcich vyhláseniach. Všetky tieto slová dokázať ich nedostatok porozumenia:

·        Thomas povedal mu, "Pane, nevieme kam ideš, tak ako môžeme vedieť, tak?" (John 14:5)

·        Philip povedal: "Pane, Ukáž nám otca a to bude stačiť pre nás" (John 14:8), nevie, že už videli otca v Ježiša.

·        Potom Judas (nie Judas Iscariot) povedal, "ale, pane, prečo máte v úmysle Zobraziť sami, pre nás a nie na svet?" (John 14:22)

·        Niektoré z jeho učeníkov povedal jeden druhému, "čo to znamená vyslovením,"za chvíľu uvidíte ma viac a potom po chvíli uvidíte ma,"a"Pretože ja idem k otcovi"?" Oni stále pýtať, "čo to znamená prostredníctvom"chvíľu"? Nerozumieme to, čo hovorí." (John 16:17-18)

·        Potom Ježišovým učeníkom povedal: "teraz ste hovorí jasne a bez reči postáv. Teraz môžeme vidieť, že viete všetko a že dokonca nemusíte nikoho pýtať vás otázky. To nás vedie k presvedčeniu, že si prišiel od Boha"(John 16:29-30), ale oni boli len asi pripravený, aby poprieť svoju vieru

Tieto neznalý vyhlásenia nebolo nezvyčajné pre apoštolov. Často zdalo bezradný o svojho pána, a Ježiš nebol váhala, aby to vedeli. Avšak, keď Ježiš hovoril k jeho otcovi, vnímame iný pohľad. Z týchto výšin, sme vyzvaní na zobrazenie úplne odlišné krajiny, jeden cez ktorý sme sa dozvedeli, že učeníci "držali svoje slovo!" Toto je milostivý nebeský reality.

Si myslíte, že tento rozdiel medzi pozemského správy a ten nebeský je len podivné anomáliu. Však toto rovnaké rozlišovanie sa nachádza v celej Biblie. Dovoľte mi vziať len niekoľko príkladov.

Prorok-pre-prenájom Bileám tiež bolo udelené pohľad z tohto rovnakom vrchole hory. On bol najatý kráľ Moab, Balák, nadávať Izraela. Avšak Boh varoval Bileám povedať len to, čo on by odhaliť ho. Boh otvoril oči, aby mohol preniknúť oparu a vidieť realitu z pohľadu Boha. A to je to, čo videl:

·        Oracle ten, kto počuje slová Boh, ktorí vidí víziu od Všemohúceho, ktorý klesne vyčerpaný, a ktorého oči sú otvorené: "ako krásne sú stany, O Jacob, vaše bytové objekty, O Izraeli!" (Čísla 24:4-5)

·        "On nedodržala neprávosti v Jakobovi, ani on videl bezbožnosť v Izraeli. Pán Boh je s ním, a kričať kráľa je medzi nimi." (Čísla 23:21)

Tam bolo asi málo, že bolo "krásne" o Jakuba stany, najmä po 40 rokov blúdenia v púšti. Bileám bola Vida transcendentný realitou. Jasne, tam bol hrubý "neprávosti v Jacob" a žiaden nedostatok "zapeklitosti v Izraeli", ale to je nie čo Boh videl! Vidí realitu, jeden transcendentný. On vidí koniec od začiatku. Ježiš tiež videl jeho apoštolov v ich sláva, sláva, kde sme už sedela v "nebeskej ríše v Kristovi Ježišovi" (Ephes. 2:6).

V očiach nášho Pána, naše postavenie je dramaticky zmenil keď budeme robiť pokánie naše hriechy. Keď tak urobíme, môžeme sa prepravujú do kráľovstva svojho milovaného syna, kde sedíme "nebeskej ríše v Kristovi Ježišovi." Stávame sa jeho plavidiel slávy.

Prácu robil mnoho vyrážky obžalôb proti Bohu počas skúšobnej zdĺhavé. Však Boh priniesol usvedčujúce poplatkov proti projektu tri priatelia:

·        "Som naštvaný s dvoma priateľmi, pretože nie ste hovorili mi čo je správne, ako môj zamestnanec má prácu. Tak teraz sa siedmich býkov a sedem baranov a ísť do môjho služobníka prácu a obetovať spaľovanú obeť za seba. Môj zamestnanec prácu sa modliť za vás a bude akceptovať jeho modlitby a nezaoberá sa podľa svojho bláznovstvo. Ste nehovoril ma čo je správne, ako môj zamestnanec má prácu." (Job 42:7-8)

To je typické pre mnoho dôvodov. Pre jednu vec, práca zdalo hovoril oveľa horšie Boha, ako mal jeho traja priatelia. Druhá zo všetkých, Boh, proti dôkazy o opaku, povedal že prácu hovoril správne ho! Jasne, to nie je presné, alebo to bol? Z nebeskej perspektívy Božej, prácu mali len litoval dvojnásobok jeho vyrážka slová (prácu 42:6, 40:4-5), a všetky boli odpustené. Tiež bol očistený prácu všetkých jeho neprávosti (prvý list Jánov 1:9), a že sa tým rozdielom na svete!

Tam je nebeský perspektíva, že presahuje temporálnej – všetky naše tento pozemský zlyhania a hriechy. Boh nie je vidieť, ako to robíme. Kým on nie je slepá k pozemským, vidí vysoké a večný realitu, v ktorej všetko je súknom, kde láska a spravodlivosť odstrániť zo zreteľa všetko, čo z nás robí krčiť v hanbe.

Veľa žil v Sodoma a ochotne podieľal v jeho živote . Keď dvaja anjeli ukázal vyšetrovať Sodoma je hriešnosť, veľa náhlivo im hnal do svojho domova, dúfajú, že ich vyslaniu skoro ráno, bez následkov do svojho mesta.

Každý krok svojho života mal boli znečistené kompromis. On dokonca opil a mal sex so svojimi dvoma dcérami. Avšak, to nie je konečné slovo o veľa. V novom zákone, sme zistili, že v Božích očiach, veľa bol považovaný v úplne inom svetle, ako "spravodlivý človek" (2 Petr 2:7).

Biblia hovorí o dvoch odlišných realitu. Podľa prvých reality, sme sa nenaplnilo Božie normy (Rom. 3:23) a zaslúžia odsúdenie (Rom. 6:23). Avšak, tam je iný reality, ktorá víťazí ten prvý. Je to realita, kde "milosrdenstvo víťazí nad rozsudku!" podľa James 2:13. Je to realita, kde sme nové kreácie v Kristovi – deti svetla, kde každý, kto výzvu Boha, bude spasený (Rom. 10:13)!

z pohľadu človeka, Abraham bol duchovný zlyhanie. Pochyboval, že neustále Božie sľuby. Aj po Yahweh sa mu zjavil a sľúbil, že Sarah by porodiť sľúbil syna v nasledujúcom roku, opäť wimped, Abraham a prešiel mimo svojej milovanej ako jeho sestra.

V dôsledku toho netušiacich kráľ popadla Sarah háreme. Však skôr, ako on mohol mať sex s ňou, Boh zasiahla celý národ o Gerar dole s chorobou. Potom sa kráľ vo sne zjavil a poverila ho vrátite Sarah manželovi Abraham.

Šokovaný kráľ potom konfrontovaný Abraham o jeho podvod. Abraham priznal svoju zbabelosť:

·        "Povedal som,"iste niet bázne Božej v tomto mieste, a oni ma zabije, pretože moja žena."...A keď Boh ma blúdiť od môjho otca domácností, povedal som jej, "to je, ako môžete ukázať svoju lásku ku mne: všade pôjdeme, povedať mi,"On je môj brat." ""(Genesis 20:11-13)

Abrahamova nevera za sebou dlhú históriu. Napriek tomu, keď Boh sa objavil kráľovi jeho sen, predniesol niektoré z najviac hlbokých slová vo všetkých písme:

·        Teraz vrátiť muž ženu, on je prorok, a on sa modliť za vás a budete žiť. Ale ak ste ju nevráti, môžete si byť istí, že vás a všetkých vás zomrie." (Genesis 20:7)

Aj po Abrahám mal nemilosti Boh tak dôkladne, zostal verný Bohu. Napriek jeho nedostatky, Abraham zostala jeho "prorok"! Okrem toho, zbabelý zlyhanie Abraháma by musel modliť sa za kráľa!

Kráľ by si myslel, "Aký druh Boh je to, že si vyberie také low-life ako proroci!" Avšak, Božiu lásku a ochranu svojho proroka tým nemal váhať.

Boh nevidí ako vidíme. Vidí nás láskavý očami. Často obávame sa, že nám chýba dostatok viery, aby sa zachránil. Avšak, Židom 11 – to je známe ako "siene slávy viery"-nám dáva neuveriteľné portréty príkladné viery. Ale ak budeme čítať pozorne, sme bude šokovaný, čo čítame.

Židom nám hovorí, že vierou "Abraham bolo umožnené sa stal otcom" (Žid 11:11). Avšak, to nezdalo, že toľko viery. Sme tiež povedal, že "viera [Mojžiš] ľavej Egypt, nie báť hnev kráľa (Žid 11:27). Však pôvodný účet nám hovorí, že Mojžiš strach!

Môj obľúbený príklad viery ide o synov Izraela:

·        Vierou ľudí prešiel cez Červené more ako na súši; ale keď Egypťanov snažil urobiť tak, že boli utopil. (Židom 11:29)

To je neuveriteľné! Izrael bol nič, ale model viery. Pôvodného Exodus konta nám hovorí, že sa vzbúrili proti Mojžiš po počuli egyptskej vozy sa blíži!

Z pozemského hľadiska Izraela bolo ľúto neporiadok, ale nie z pohľadu Boží milostivý! Tu je pohľad do jeho myslenia:

·        Ale Boh dokazuje svoju vlastnú lásku k nám v tomto: keď sme ešte boli hriešnikmi, Kristus zomrel za nás. Pretože teraz sme boli ospravedlnení pretečením jeho krvi, ako oveľa viac sa budeme zachránení z Božieho hnevu skrze neho! Pre Ak keď sme boli Boží nepriatelia, boli sme zmierení s ním skrze smrť jeho syna, ako oveľa viac, uzmierili, sa môžeme byť spasení skrze svojho života! (Rimanom 5:8-10)

Božej logiky je svietiaca a presvedčivé. Keby bol ochotný zaplatiť najvyššie na nás, keď sme boli ešte hriešnici – jeho nepriateľov – by on chrániť svoju investíciu teraz, že sme urobili jeho priatelia!

Snáď analogie by mohla pomôcť. Ak pôjdete na smetisko a nákup Vetchý Ford Model T za premrštené ceny, a potom stráviť najbližších niekoľko rokov obnoviť jeho pôvodný forme, by ste potom vyhodiť? Určite nie! By ste teraz to poklad a robiť čokoľvek by ste mohli zachovať to!

Náš Pán zaplatil cenu za celé ľudstvo. Preto každý, kto sa k nemu, on bude v nijako vyhánět (John 6:37). Vykonáva aj tí, ktorí ho odmietnuť.

On sleduje David, jeho kráľ. David si zaslúži len to najhoršie od Boha. Boh dal David všetko, ale to nemal uspokojiť David. On videl ženu, on chcel, a vzal ju, aj keď už bola vydatá. Ak to nestačilo, zabil Betsabé je manžel zakryť svoj hriech.

Avšak Boh nemal v úmysle byť terčom posmechu. Sin by vyžadovalo cenu. Napriek Davida veľa modlitby Boh vzal Betsabé v novorodenca. Však ona počala znova a David pomenovaný jeho dieťa "Solomon," v hebrejčine, "Shlomo," forma "Shalom" zmysle mier. Zdá sa, že David dúfal, že to dieťa by kúzlo mier medzi ním a Boh. Ale ako David očakávať nič dobré z takéhoto hriechu-morený vzťah. Avšak Boh mal na mysli iný názov:

·        Potom David potešil manželkou Betsabé, a šiel k nej a lay s ňou. Porodila syna a nazvali ho Solomon. Lord milovala ho; a pretože Lord ho milovali, on poslal slovo skrze Nathan prorok pomenovať ho Jedidiah. (2 Samuel 12:24-25)

David nebol dosť nádeje. Namiesto Šalamún bol mier dieťa, on bol "Jedidiah" ("milovaného Boha") v Božích očiach. Z pozemského hľadiska, David a jeho nová manželka nezaslúžil nič, ale trest od Boha. Však on počul David modlitba odpustil hriech a očistený celý vzťah. Okrem toho zo všetkých Davida synov, Boh vyvolil Solomon stať budúci kráľ Izraela.

Pavol, so zatvrdil srdce, bol aj jeho prenasledovateľ. Nielen on zabiť kresťania, ale on tiež prinútil ich, aby rúhať Ježiša. Nemôžem myslieť na nič horšie. Avšak, Paul vysvetlil:

·        Ježiš Kristus prišiel na svet zachrániť hriešnikov--koho som to najhoršie. Ale práve z tohto dôvodu som bol ukazovanie milosrdenstvo preto, že vo mne, najhoršie hriešnikov, Ježiša Krista mohli zobraziť jeho neobmedzené trpezlivosť ako príklad pre tých, ktorí by veriť v neho a dostať večný život. (1 Tim. 1:15-16)

Paul slúžili ako príklad Božie pripravenosti na rozšírenie jeho odpustenie niekto-najhoršie hriešnikov. Keby Boh bol ochotný odpustiť Pavol, bol ochotný odpustiť, niekto , kto by sa k nemu!

Kráľ Manasses bol ukážkovým príkladom Božieho milosrdenstva. Bol to najhoršie z najhorších. On vládol 55 rokov, v Jeruzaleme a kúpala mesto s krvou spravodlivého. Písmo nás informuje, že bol horší ako Kananeja. Avšak, dokonca Manasses našiel milosrdenstvo Božie, keď on pokánie zo svojich hriechov (2 Chron. 33:10-13).

Význam je jasný. Ak Boh odpustil a obnovil Manasses, najhoršie z najhorších, on by určite reagovať priaznivo každý kto by zavolať na jeho meno!

Dovoľte mi opäť odhadnúť, čo si myslíte:

·        No, urobíte spásy sa zdá, ako keby je to k dispozícii komukoľvek, kto vyzná svoje hriechy. Ale čo verš ste citovali pred ktorý hovorí "sledovať svätosť bez ktorej sa nevideli jeden Boh?"

No, kniha Židom ilustruje, čo to znamená venovať svätosti prostredníctvom príklad Ezau:

·        [Aby] inak tam byť žiadne smilník alebo svetské osoby ako Ezau, ktorý za jedno sústo jedla predal svoje prvorodenstvo. Pre vás vedieť, že potom, keď som chcel Zdediť požehnanie, bol zamietnutý on, on našiel miesto na pokánie, hoci on hľadal to [požehnanie] usilovne so slzami. (Židom 12:16-17; NKJV)

Vzhľadom na jeho hriechy nebola zamietnutá Ezav-sme všetci hriešni. On bol zamietnutý, pretože on bol ochotný robiť pokánie, že mal predal svoje prvorodenstvo za misu polievky, preukazujúce, že on robil nie vážnosť veci Božie. Hoci on plakal nad stráca jeho otca požehnanie, veci Božie boli obyčajné hlúposti k nemu.

Ako Boh na nás? Máme nedostatok superlatívy odpovedať na túto otázku. Paul napísal lásky Boha týmto spôsobom:

·        Modlím sa, že vám, korene a so sídlom v láske, môže mať moc, spolu so všetkými svätými, pochopiť ako široký a dlho a vysoko a hlboko lásku Krista a poznať túto lásku, ktorá prekonáva vedomosti, že vám môže byť vyplnená merať všetkou plnosti Božej. (Ephes. 3:17-19)

Božia láska k nám je láska, ktorá "prevyšuje vedomosti." Prečo potom nemôžeme vidieť to? Prečo má náš Boh zakryť túto slávnu reality, spôsobuje nám chodiť do neistoty? Snáď nie sme pripravení na svetlo. Ako Ježiš povedal svojim učeníkom, tam boli niektoré pravdy, ktoré by ešte nebolo dobré pre nich vidieť:

·        "Mám oveľa viac povedať, viac, než si teraz znesie." (John 16:12)

Nemôžeme príliš niesť uvidieť krásu stany a Izrael určite nie vlastnú slávu. Myslím, že to bolo CS Lewis, ktorý povedal, že keby sme mohli vidieť naša sláva, by uctievame navzájom.

Avšak, niekedy mu otvoriť oči zahliadnuť tejto transcendentný reality. Napríklad Paul tvrdí, že pre tých, ktorí sú uložené, "sme... [sladké] aróma Krista" (2 Cor. 2:15). Je to úžasné pre nás! Ako môže sme, so všetkými náš duchovný bradavice, prejaviť ako aróma Krista!

Avšak, nemôžeme zvládnuť Toto svetlo v trvalej dávkach. Máme nedostatok duševnej zrelosti asimilovať to svetlo so ziskom. Uprostred poranenia ohrozujúce život a krvavá reťazová píla, som ležal v kaluži krvi, myslenia, že tento dych bude môj posledný. Zrazu som si uvedomil, že som nebol sám. Tak bola prekonaná prítomnosti Boha, že som bola v extáze. Vedel som, že aj keby som zomrel, Boh by sa tam so mnou a že som bol úplne bezpečný a miloval ho.

Bol zázračne zachránil a strávil nasledujúcich štyroch dní zotavil v nemocnici. Na druhý deň, môj lekár varoval, že by som k výkonu mojej zápästia polovica-rezané-off alebo stratiť svoju funkčnosť. Však, po mojej božskej stretnutie, som bol presvedčený , že Boh, ktorý ma zachránil veľký dosť obnoviť moju ruku bez akejkoľvek cvičenia. No, ani vykonávať ju, a to nebol obnovený ako to mohlo byť.

Môj teológie – moje chápanie - urobil nie opatrenia až do čo Boh odhalil mi. Nesprávne myslel, že Boh je všemohúci, nemal som nič robiť. Teraz chápem, že aj keď Boh je všemohúci, nezbavuje to mi moje pozemské zodpovednosti.

Možno aj po imbibing všetky tieto verše, ste stále odišiel s neisto o Božej láske a vašej spáse. Určite to nie je nezvyčajné. Niekedy dokonca aj znalosť slovo nás nebudú brať všade sme čo ísť, ani by to. Boh vybudovalo nie naše životy tak, že by sme urobiť sami sebestačný hoci múdrosti. Namiesto toho sme sa vždy závisieť pokorný pokorný modlitby – potvrdenie, že my a naša múdrosť nestačia. Potrebujeme jeho zásahu.

A on bude zasahovať! Keď sme sa opýtať nášho Pána pre istotu o jeho láske a naša spása, žiadame podľa jeho vôle a, preto, môže byť istí, že on bude odpovedať.





No comments:

Post a Comment