Thursday, November 14, 2013

CZECH: Jádrem evangelia a spása: Boží láska


Váš bratr Daniel
Pro další skvělé Blogy jako je tento, jít do Danielova blog na serveru: www.Mannsword.blogspot.com

Jádrem evangelia a spása: Boží láska

Je to proto, že Bůh tak miloval svět, že poslal svého syna na smrt pro nás! Pokud se nám nepodaří vidět pravdu v jádru všech jeho bytí a konání, nám bude chybět!

Jeden mladý muž byl promarnila. Vyděšený představa jít do pekla, vzal radikální krok. On propadne, vše, co že měl stal Augustiniánský mnich, přesvědčen, že je to nejjistější způsob, jak potěšit Boha a ke spáse zásluh. Však i po této radikální krok, zůstal mučen myšlenky pekla, postrádající jakýkoliv ujištění o Boží lásce.

On sám podroben nejextrémnějších strádání spolu čtyři hodiny denně doznání, ale nic mu ulevilo. A konečně jeho farář mu poradil:

  • Luthere, vše, co musíte udělat je prostě milovat Boha!

K tomu zařval zpět, "Miluji ho? Nenávidím ho!" Později napsal, že nemohl milovat Boha, pokud si nemůže být jist, že Bůh miloval ho zpět a dostane ho do nebe. Nicméně, let později, při přípravě lekce v epištole k Římanům, Luther došlo verš, který by měnil svůj život: "A spravedlivý bude žít z víry" (ř 1:17). Náhle si uvědomil, že neměl získat Boží lásku. Namísto toho bylo tam na něj čeká. Jen potřeboval vzít ve víře.

Luther později napsal, že to pocit, jako by mu měl otevřel brány nebes. On byl nyní povoleno věřit, že Bůh ho milovala. Nechte mě hádat, co si teď myslíš:

·        Toto ujištění o Boží láska je km ode mě. Někdy přemýšlím, zda toto ujištění je dokonce možné, aby někdo jako já, kdo má pochybnosti a otázky.

Jistě existuje mnoho důvodů, proč pochybnosti a otázky. Zatímco Bible nám dává mnoho ujištění, že Bůh je láska, existují také počet veršů, které se zdálo, jako jeho láska je podmíněné a musíme plnit soubor podmínek, nemožné. Vezměme si například, Židům 12:14:

·        Vynaloží veškeré úsilí, žít v míru se všemi muži a že je Svatá; bez svatosti nikdo nespatří pána.

Tento verš, mimo jiné, je pochybnost výrobce. Zde jsou některé z pochybností, které může vyvolat:

·        Jak svatá musí být? Nevypadá to, že některý z mých myšlenek, motivy nebo činy jsou zcela svaté. Jsou to všichni sin zamořené.

·        Je tu určitá úroveň svatost, která musí dosahovat předtím, než lze uložit? Tento verš říká, že svatost je o mě a můj výkon a nikoli Boží dar pro mě. To je důvod, proč se říká "vyvinout veškeré úsilí!"

·        Není Bibli proto kolekce protikladů?

Můžeme skutečně být jisti, z milosti Boží když tyto otázky zůstávají nezodpovězeny? Ne tak docela! Proto si myslím, že musíme přijmout hlubší pohled na Bibli.

Ježíše akce často nevypadal jako láska. Neustále kritizoval jeho učedníky. Občas zdálo se, že nemohl udělat nic správně. Byl oceněn víru jen dvakrát v Bibli a v obou případech to bylo víru pohanů – žena Canaanite (Matthew 15:28) a římský Centurion (Matouš 8:10) – nikdy z jeho učedníků. Nikdy neřekl něco takového:

·        Jste opravdu první třídy. Vybrali jste byla nejlepší věc, kterou jsem kdy udělal. Jsi tak rychlé studentů a, oh, tak duchovní!

Ježíš nikdy povzbudil je – není přesně způsob, jak získat a udržet fanoušky! Místo jejich důvěru v jejich nebeské osud, mnozí z Ježíšova učení sloužili podkopat jejich důvěru. Však po jeho poslední diskurzu se svými učedníky, Ježíš se modlil k otci. Tato modlitba svítí z jiné perspektivy, nebeské liturgie. A to je, jak by mělo být, protože Ježíš už řeší jeho učedníci, ale jeho otec:

·        "Jsem vám odhalil těm, které jsi mi dal mimo svět. Byly to vaše; jste jim dal na mě a uposlechli vaše slovo. Teď že vědí, že všechno, co jste mi dal pochází od vás. Protože jsem jim dal slova jste dal mě a oni je přijali. Že věděli s jistotou, že jsem přišel od vás a věřili, že jsi mě poslal." (Jan 17:6-8)

Možná jste četl tyto verše příliš často vnímat transcendentní perspektivy. Tato slova však nepředstavují Ježíšova slova nedůvěry, jako "Stoupni si za mě Satan", nebo "Nemohli jste muži hlídat se mnou jednu hodinu?" (Matthew 26:40).

Místo toho jsou jiný pozemský Ježíš slova. O jeho fumbling učedníků Ježíše se modlí "uposlechli své slovo... Oni přijali [slova, které jste mi dala]. Věděli s jistotou, že jsem přišel od vás, a věřili, že jsi mě poslal."

Tato slova jsou ohromující a matoucí. Z našeho pozemského pohledu oni neměli ani pochopit jeho slovo, natož poslouchat jeho slovo! Jen pro představu, budu citovat každé z pěti předchozích výpisů. Všechny tyto slova ukazují jejich nedostatek porozumění:

·        Thomas řekl mu "pane, to nevíme kam, jak tedy můžeme vědět jak?" (John 14:5)

·        Philip řekl: "pane, Ukaž nám otec a bude to pro nás dost" (Jan 14:8), netuší, že viděli otce v Ježíše.

·        Pak Jidáš (ne Jidáš Iškariotský) řekl, "ale, pane, proč máte v úmyslu Ukázat se na nás a ne na svět?" (John 14:22)

·        Některé z jeho učedníků řekli jeden druhému, "Co tím myslel,"za chvíli uvidíte mě nic víc, a pak po chvíli mě spatříš,"a"Protože já jdu k otci"?" Pořád ptají, "co myslel tím"chvíli"? Nechápeme co říká." (John 16:17-18)

·        Pak řekl učedníků Ježíše, "Teď se mluví jasně a bez řeči postav. Teď vidíme, že znáte všechny věci a že ani nepotřebujete nikoho, kdo klást otázky. Tím se nám věřit, že jste přišel od Boha"(Jan 16:29-30), ale oni byli jen o připraveni zříci jejich víru

Tyto neznalý prohlášení nebylo, že apoštolové. Vypadali často bezradní o jejich Master, a Ježíš nebyl nechtěl nechat jim to vědí. Nicméně když Ježíš mluvil s jeho otcem, vnímáme z jiné perspektivy. Od těchto výšin jsme pozváni k úplně jiné krajiny, jeden přes který jsme se dozvěděli, že učedníci "drželi své slovo!" To je milostivý nebeské realita.

Možná si myslíte, že toto rozlišování mezi poselství pozemské a nebeské liturgie je jen zvláštní anomálie. Nicméně tento stejný rozdíl se nachází v celém písmu. Vezmu jen několik příkladů.

Prorok pro pronájem Balámovy bylo také uděleno pohled z této stejné horské top. On krále Moab, teď Balak, najatých proklínat Izrael. Bůh však varoval Balámovy říci pouze to, co on by prozradit mu. Bůh otevřel oči, aby mohl proniknout mlhu a vidět skutečnost z hlediska Boha. A to je to, co viděl:

·        Oracle jednoho, kdo slyší slova Boha, který vidí vizi od Všemohoucího, který spadá ležící, a jehož oči jsou otevřené: "jak krásné jsou stany, O Jacob, vaše bydliště, O Izraeli!" (Čísla 24:4-5)

·        "Nebyl pozorován nepravost v Jacob, ani nepoznal špatnosti v Izraeli. Pán Bůh je s ním, a křik krále je mezi nimi." (Čísla 23:21)

Pravděpodobně byl málo, která byla "krásná" Jacobova stany, zejména po 40 letech putování v poušti. Balám byl Vida transcendentní reality. Jasně bylo hrubé "nepravost v Jacob" a není nouze o "špatnosti v Izraeli", ale to je to, co Bůh není vidět! On vidí jiné skutečnosti, jeden transcendentní. On vidí konec od začátku. Ježíš také viděla jeho apoštolů v jejich sláva, sláva, kde jsme už seděli v "nebeské sféry v Kristu Ježíši" (Ephes. 2:6).

V očích Pána našeho náš stav je transformován dramaticky když jsme litovat svých hříchů. Když tak učiníme, budeme jsou přepravovány do království svého milovaného syna, kde sedíme "nebeské sféry v Kristu Ježíši." Stáváme se jeho plavidla slávy.

Práce udělal mnoho vyrážka obvinění proti Bohu během svého dlouhého procesu. Však Bůh přivedl usvědčující obvinění proti tři přátelé projektu:

·        "Zlobím se vy a vaši přátelé, protože jste nemluvili o mně, co je správné, jako můj služebník Jób. Takže teď se sedm býků a sedm beranů a jít na můj služebník Jób a oběť zápalnou oběť sami. Můj služebník Jób se za vás modlit, a budou akceptovat jeho modlitby a nezabývají se vám podle vašeho bláznovství. Jste nemluvili o mně co je správné, jako můj služebník Jób. " (Job 42: 7-8)

Je to zvláštní, z mnoha důvodů. Za prvé zdálo se, že práce mluvil Boží mnohem horší, než jeho tři přátelé. Zadruhý Bůh, proti důkazy o opaku, řekl že práce správně o něm mluvil! Jasně to nebylo přesné, nebo to bylo? Z nebeské perspektivy Boží práci už jen litovali dvakrát jeho neuvážená slova (práce 42:6; 40:4-5), a vše bylo odpuštěno. Práce rovněž byl očištěn od všech jeho nepravosti (1 Jan 1:9), a že se všecko na světě!

Je nebeské perspektivy, která přesahuje temporální – všechny naše tento pozemský chyby a hříchy. Bůh není vidět, jak to děláme. Zatímco on není slepá k pozemské, vidí vysoké a věčné realitu, jeden v němž všechno se otřel čistý, kde láska a spravedlnost odstranit z dohledu, všechno, co nás činí krčit v hanbě.

Žil v Sodom a ochotně podílel v jeho životě . Když se dva andělé, zjistit si Sodom hříšnosti, hodně rychle se objevil je hnal k jeho domu, doufal, že vyšle je brzy ráno, bez následků do svého města.

Každý krok jeho života už byly znečištěny kompromisem. Dokonce se opila a měla sex se svými dvěma dcerami. Nicméně to není poslední slovo o hodně. V novém zákoně, zjistíme, že v očích Boha, Lot byl pokládán v úplně jiném světle, jako "spravedlivý muž" (2 Petr 2:7).

Bible hovoří o dvou odlišných realitu. Podle první reality, jsme se nenaplnilo Boží normy (ř 3:23) a zaslouží odsouzení (ř 6:23). Existuje však jiná realita, že vítězí ten první. To je realita, kde "Mercy zvítězí nad úsudek!" podle James 2:13. To je realita, kde jsme nové výtvory v Kristu – děti světla, kde každý, kdo hovor na Boha, bude spasen (ř 10:13)!

z lidského hlediska, Abraham skončil fiaskem duchovní. Neustále pochyboval, že Boží sliby. I po Jahve se mu zjevil a slíbil, že Sarah by slíbil syna porodila v následujícím roce, Abraham opět wimped ven a zmizel po své milované jako jeho sestra.

V důsledku toho netušících král vzal Sarah za jeho harému. Však dříve, než on může mít sex s ní, Bůh zasáhl celý národ Gerar dolů s nemocí. Pak se objevil král ve snu a přikázal mu, aby Sarah vrátit manželovi Abraham.

Šokovaný král pak před Abraham o přetvářce. Abraham přiznal svou zbabělost:

·        "Řekl jsem si,"jistě neexistuje žádný strach z Boha v tomto místě, a oni mě zabijí kvůli manželce."...A když Bůh měl mě bloudit od mého otce je domácností, řekl jsem jí, ' to je, jak ukázat svou lásku mi: všude půjdeme, říkají o mně, "Je to můj bratr." ""(Genesis 20:11-13)

Nevěra je Abraham za sebou dlouhou historii. Přesto když se Bůh se objevil s králem v jeho snu, pronesl některé nejhlubší slova ve všech písem:

·        Nyní vrátíte jeho manželka, protože on je proroka on se za vás modlit a budete žít. Ale pokud jí nevracíte, můžete být jisti, že vás a všechny vaše zemřou." (Genesis 20:7)

I poté, co Abraham měl tak důkladně zneuctěný Bůh, Bůh zůstal věrný. Navzdory jeho selhání Abraham zůstala jeho "prorok!" Kromě toho zbabělý selhání Abraham by se modlili za krále!

Král mohl myslet, "Co je to za Boha je to, že si vybere takový podřadný jako proroci!" Avšak Boží lásku a ochranu pro jeho nedostatek prorok nezaváhala.

Bůh není vidět, jak vidíme,. On nás vidí očima laskavý. Jsme často strach, že nám chybí dostatek víry zachrání. Nicméně Židům 11 – to je známo jako "hall of fame víry"-nám dává neuvěřitelné portréty příkladnou víru. Ale když jsme četli pozorně, budeme šokováni tím, co jsme četli.

Židům nám říká, že víra "Abraham byl umožněno stát se otcem" (Žd 11:11). Však to nezdálo, že se uzdravím. Jsme se také řekl, že "víra [Moses] opustili Egypt, ne se bát králův hněv (Žd 11:27). Však původní účet nám říká, že Mojžíš strach!

Můj oblíbený příklad víry týče dětmi Izraele:

·        Víra se vcházelo přes Rudé moře jako na souši; Ale když Egypťané k tomu, že utonuli. (Židům 11:29)

To je neuvěřitelné! Izrael byl nic jiného než model víry. Původní účet Exodus nám říká, že se vzbouřili proti Mojžíš poté, co slyšeli, že egyptské vozy se blíží!

Z pozemského hlediska, Izrael byl líto nepořádek, ale ne z pohledu milostivý Bůh! Tady je pohled do jeho myšlení:

·        Bůh však prokazuje svou vlastní lásku k nám v tomto: Pokud jsme ještě byli hříšníci, Kristus zemřel za nás. Vzhledem k tomu, že jsme už nyní ospravedlněni prolitím jeho krve, o kolik více se můžeme uložit od hněv Boží skrze něj! Protože pokud, když jsme byli nepřátelé Boží, smířili jsme mu skrze smrt jeho syna, o kolik víc, poté, co byla odsouhlasena, se můžeme uložit prostřednictvím svého života! (Římanům 5:8-10)

Boží logika je svítící a přesvědčivý. Kdyby byl ochoten zaplatit nejvyšší cenu za nás, když jsme byli ještě hříšníci – jeho nepřátelé – by ochránil svou investici, teď, že jsme udělali své přátele!

Možná by mohly pomoci analogie. Pokud přejdete do junk yard a zakoupit Vetchý Ford Model T za přemrštěné ceny a pak stráví příštích několika let obnovit do původní podoby, by ji pak zahodit? Rozhodně ne! Teď by ji a dělat, co jste mohli získat v!

Náš Pán zaplatil cenu za celé lidstvo. V důsledku toho každý, kdo přijde k němu, on bude v nijak vyloučen (John 6:37). Vykonává i těm, kteří ho odmítnout.

On sleduje David, jeho král. David si zaslouží jen to nejhorší od Boha. Bůh dal David všechno, ale to neuspokojilo David. Viděl ženu, kterou si přál, a vzal si ji, i když už byl ženatý. Kdyby to nestačilo, zabil si Betsabé manžela, aby zakryli svůj hřích.

Nicméně Bůh nechtěl být terčem posměchu. Hřích by vyžadovalo cenu. Navzdory mnoha modlitba David Bůh vzal si Betsabé novorozence. Však ona počala znovu, a David jmenován jeho dítě "Solomon," v hebrejštině, "Šlomo," formu "Šalom" znamená mír. Zdá se, že David doufal, že to dítě bude znamenat mír mezi ním a Bohem. Ale jak mohl David očekávat nic dobrého z takového vztahu sin obarví. Avšak Bůh měl na mysli jiný název:

·        Pak David potěšil svou ženu Bathsheba, a šel k ní a ležel s ní. Porodila syna, a pojmenovali ho Solomon. Lord milovala ho; a protože Lord ho milovala, on poslal slovo prostřednictvím Nathan prorok, aby mu Jedidiah. (2 Samuel 12:24-25)

David nebyl dost nadějně. Namísto Solomon je dítě mír byl "Jedidiah" ("milovaná od Boha") v Božích očích. Z pozemského pohledu David a jeho nová manželka nezasloužil nic jiného než trest od Boha. Však zaslechl Davidova modlitba, neodpustil jeho hřích a očistit celý vztah. Kromě toho ze všech David synové, Bůh vybral Šalomouna stát se příštím králem Izraele.

Paul, s zatvrdil své srdce, byl i jeho pronásledovatel. Nejen on zabíjel křesťany, ale také přinutil, aby nadarmo Ježíš. Nemůžu myslet na nic horšího. Nicméně Paul vysvětlil:

·        Kristus Ježíš přišel na svět, aby spasil hříšníky – z nichž jsem nejhorší. Ale právě proto jsem byl ukazován milosrdenství tak, že ve mně, nejhorší hříšníky, Ježíš Kristus zobrazují neomezené trpělivost, jako příklad pro ty, kteří věří na něj a získat věčný život. (1 Tim. 1:15-16)

Paul sloužil jako příklad Boží připravenosti k rozšíření jeho odpuštění, nikomu-nejhorší hříšníky. Je-li Bůh byl ochoten odpustit Pavel, byl ochoten odpustit, kdokoli , kdo přijde za ním!

Král Manasseh byl ukázkovým příkladem Boží milost. Byl to nejhorší z nejhorších. 55 Let v Jeruzalémě a koupal město s krví spravedlivých. Bible nás informuje, že byl horší než kanaáncům. Však i Manasse našla milost Boží, když mu pokání ze svých hříchů (2 Chron. 33:10-13).

Význam je jasný. Je-li Bůh odpustil a obnovit Manasse, nejhorší z nejhorších, on by určitě reagovat příznivě na každý kdo by vyzvat své jméno!

Dovolte mi znovu hádat, co myslíte:

·        Teď víš že spása se zdá, jako by je k dispozici každému, kdo se vyzná své hříchy. Ale co ten verš, výše, než která říká "sledovat svatosti, bez nichž se žádný dá vidět Boha?"

No Židům kniha ilustruje, co to znamená věnovat svatosti skrze příklad Ezau:

·        [Viz k tomu] jinak existovat žádné smilník nebo světské osoby, jako Ezau, který na jedno sousto prodal jeho dědického práva. Pro vás vědět že později, když chtěl zdědit požehnání, byl odmítnut, neboť není místo pro pokání, ačkoli to [požehnání] hledal pilně slzami. (Židům 12:16-17; NKJV)

Vzhledem k jeho hříchy nebyla zamítnuta Ezau-jsme všichni hříšníci. On byl odmítnut, protože byl ochoten k pokání, že on prodal své prvorozenství za misku polévky, které prokazují, že on není úcta Boží věci. Přestože plakal nad ztrátou svého otce požehnání, Boží věci byly pouhá hloupost mu.

Jak nás Bůh jde? Chybí nám superlativy na tuto otázku odpovědět. Paul napsal lásky Boha tímto způsobem:

·        Modlím se, že, kořeny a v lásce, může mít moc, jakož i všech svatých, pochopit jak široké a dlouhé a vysoké a hluboké je láskou Krista a tuto lásku, která překračuje znalostí – že jste být vyplněna s ukazatelem plnosti Boží. (Ephes. 3:17-19)

Boží láska k nám je láska, že "předčí znalosti." Proč pak to nevidíme? Proč náš Bůh nezakrývá tuto slavnou skutečnost, způsobuje nám chodit v nejistotě? Možná nejsme připraveni na světlo. Jak řekl Ježíš svým učedníkům, tam byly některé pravdy, které ještě by nebylo dobré pro ně vidět:

·        "Mám mnohem více říct, nyní víc, než unese." (Jan 16:12)

Jsme příliš nemůže nést hle krásu stany Izraele a rozhodně ne vlastní slávu. Myslím, že to byl C.S. Lewis, který řekl, že kdybychom mohli vidět naše sláva, uctíváme by jeden druhého.

Nicméně někdy mu otevřít své oči zahlédnout touto nadzemskou realitu. Například Paul tvrdí, že pro ty, kteří jsou uloženy, "jsme... [sweet] aroma Krista" (2 Kor. 2:15). To je úžasné pro nás! Jak může, se všemi z naší duchovní bradavice, projevit jako aroma Krista!

Však nemůžeme zvládnout toto světlo v trvalé dávkách. Chybí nám Mentální vyzrálost asimilovat toto světlo v ziskových způsobem. Uprostřed poranění ohrožující život a krvavé řetězová pila jsem ležel v kaluži krve, přemýšlím že tento dech by byla moje poslední. Náhle jsem si uvědomil, že jsem nebyla sama. Tak byl překonán v přítomnosti Boha, že jsem byl v extázi. Věděl jsem to, i když jsem zemřel, Bůh by se tam se mnou, a že jsem byl naprosto bezpečné a miloval ho.

Byl zázračně zachráněn a strávil další čtyři dny zotavuje v nemocnici. Na druhý den můj lékař varoval, že budu muset cvičit zápěstí půl cut-off nebo ztratit jeho funkce. Nicméně po mé božské setkání, byl jsem přesvědčen , že Bůh, který zachránil mě natolik skvělá, že obnovení ruku bez jakékoliv cvičení. Dobře jsem neměl uplatňovat, a nebyl obnoven, jak to mohlo být.

Moje teologie – moje chápání - neměřila na co Bůh odhalil mě. Jsem si mylně myslel, že vzhledem k tomu, že je Bůh všemohoucí, jsem nemusel nic dělat. Teď to chápu, i když je Bůh všemohoucí, to není mě uvolnit své pozemské povinností.

Možná i po všech těchto veršů popíjet, jste ještě odešel s nejistě o Boží lásce a spasení. Rozhodně to není nic neobvyklého. Někdy, i znalosti slovo nebude trvat nás všude jsme co jít, ani by to. Bůh není postavena naše životy, tak, že bychom se sami soběstačná ale moudrost. Místo toho jsme vždy záviset na ponížené pokorná prosba – potvrzení že my a naši moudrost nestačí. Potřebujeme jeho zásah.

A on bude zasahovat! Když žádáme našeho Pána pro ujištění o jeho lásce a spáse, žádáme podle jeho vůle a, proto, může být jisti, že se bude zodpovídat.





No comments:

Post a Comment