Friday, September 26, 2014

SWEDISH (SWEDEN): EN FRÅGA OM FÖRTROENDE


EN FRÅGA OM FÖRTROENDE

LÄS:
Psalm 5

Låt alla dem glädjas som sätter
deras förtroende för dig; Låt dem
någonsin ropa av glädje, eftersom
Du försvarar dem. -Psalm 5:11

En nyhet från Australien berättade historien om Pascale Honore, en förlamade kvinna som, efter 18 år begränsas till en rullstol, har tagit upp surfing. Hur?

Ty Swan, unga surfare, remmar henne på ryggen med tejp. Efter att få balansen perfekt, kan Ty paddlar ut i havet så att de kan fånga en våg och Pascale uppleva spänningen av surfing. Detta kräver en enorm mängd förtroende. så många saker kan gå fel. Men är hennes förtroende i Ty tillräcklig för att henne att njuta av en dröm, trots faran.

Livet är som att för Kristi efterföljare. Vi lever i en farlig värld, fylld med oförutsägbara utmaningar och osynliga faror. Men har vi glädje eftersom vi känner någon som är starka nog att bära oss genom knattrar vågorna av liv som hotar att överväldiga oss. Psalmisten skrev, "Låt alla glädjas som sätter sin tillit till dig; Låt dem någonsin ropa av glädje, eftersom du försvarar dem; Låt dem också som älskar ditt namn vara glada i du: (Psalm 5:11).

Inför livets stora faror och utmaningar, kan vi veta en glädje bäras av vår tillit till Gud. Hans styrka är mer än nog! Bill Crowder

Jag är så glad att jag lärt mig att lita på dig,
Dyrbara Jesus, frälsare, vän;
Och jag vet att du är med mig,
Vill vara med mig till slut.- Stead
******************************
Vår tro sträcks genom att utbyta
vår svaghet för Guds styrka.

INSIKT
I Psaltaren 5 firar David närheten av Gud. Fast han är Herre, Gud och kung, han är nära till de som älskar och litar på honom. Gud försvarar dem som litar på honom (v.11), välsignar rättfärdiga och omger dem med en sköld (v.12).

Ha en välsignad dag och helgen.
Gud vår skapare kärlek alltid.
Enighet och fred

No comments:

Post a Comment