Thursday, September 25, 2014

MALAY (MALAYSIA): Mencari Tuhan ciptaan kita sendiri



Daniel saudara anda
Untuk lebih banyak blog yang hebat sebagai satu ini pergi ke Daniel di laman blog: www.Mannsword.blogspot.com



Mencari Tuhan ciptaan kita sendiri


Orang beritahu saya:

·       Selalunya, saya telah berdoa kepada Tuhan anda, tetapi apa-apa yang pernah berlaku!

Malam ini, di Washington Square Park, seorang wanita memberitahu saya perkara ini sangat. Saya oleh itu maklum balas:

·       Selama bertahun-tahun, saya vainly dicari-Cari Tuhan. Saya telah berfikir bahawa saya benar-benar mencari, tetapi saya tidak. Sebaliknya, saya mahu Tuhan saya cara. Dia terpaksa menjadi Tuhan Yahudi, Tuhan yang disahkan saya kaum Yahudi. Saya akan mempunyai apa-apa kaitan dengan Yesus. Beliau adalah pengkhianat, dan ramai orang Yahudi telah dibunuh di atas namanya. Walau bagaimanapun, bahawa semua berubah apabila, tahun kemudian, saya meletakkan mati, pendarahan mati daripada kecederaan teruk chainsaw. Tiba-tiba, aku sedar bahawa Tuhan adalah dengan saya, dan saya dalam khayal. Apa-apa mattered lagi, hanya bahawa Allah mencintai saya dan bahawa saya akan sentiasa bersamanya. Buat pertama kalinya, saya berdoa, "Tuhan, saya benar-benar perlu tahu siapa anda, walaupun kos saya kedua-dua tangan dan kaki", dan saya bermakna.

Saya mencadangkan kepada wanita bahawa mungkin dia terlalu mahu Tuhan dia sendiri cara dan tidak benar-benar terbuka untuk Siapakah beliau. Saya menerangkan jaminan Isa – bahawa jika kita berusaha, kita dapati (Mat. 7:7-8), tetapi dia perlu mencari dengan semua hatinya.

Mukanya memperketatkan:

·       Saya tidak percaya dalam Tuhan yang berkata homoseksual itu adalah salah.

Saya cuba untuk berhujah bahawa Tuhan bijak melupakan merosakkan seksual amalan-amalan tertentu seperti zina dan Sumbang mahram, dan mungkin homoseksual juga musnah.

Dengan cepat, saya sedar bahawa saya telah mengatakan perkara yang salah:

·       Saya tidak boleh berdiri dengan cara yang anda Kristian menyamakan kehomoseksualan zina dan Sumbang mahram.

Beliau menjadi radang, dan jadi saya cuba untuk menukar taktik saya:

·       Baiklah, Izinkan saya mengambil langkah kembali. Adakah anda mengatakan bahawa anda akan tidak percaya pada Tuhan yang pandangan yang tidak berbaris dengan anda dalam setiap cara? Ia kelihatan seperti yang anda lakukan perkara yang sama yang saya lakukan itu – menolak Tuhan yang tidak katakan semua keperluan anda.

Kami salah satu Tuhan untuk disesuaikan kepada kami. Sebaliknya, ia adalah kita yang mesti sanggup mematuhi dia, akan terbuka untuk menerima Nya kerana dia benar-benar. Walau bagaimanapun, selagi kita mahu tinggal Kapten-of-kami-sendiri-kapal, kami pada dasarnya enggan menaiki kapal beliau.

Dia kelihatan amat keliru dan protes:

·       Saya tidak percaya dalam Tuhan ini milik anda!

Saya menjelaskan bahawa saya hanya meminta beliau untuk mencari dan berdoa dengan minda yang terbuka. Kita tidak boleh menuntut bahawa orang-orang yang kita suka menyokong semua kepercayaan kami. Sebaliknya, kita perlu menerima mereka kerana mereka. Berapa banyak lebih ini tidak berkaitan hubungan dengan Allah!

Saya tidak fikir bahawa dia telah dapat melihat bahawa ia adalah dia yang telah didirikan penghalang antara dia dan hubungan dengan Allah.

Autonomi kami adalah jadi asas Persona yang kita tidak nampak itu dan bagaimana ia mengganggu hubungan kami. Boleh urchin laut melihat air jika ia satu-satunya perkara yang dia telah pernah tinggal di?

Aku tidak dapat melihat absurdity mendakwa untuk mencari Tuhan, apabila saya adalah semata-mata mencari Tuhan ciptaan saya sendiri, salah satu tugas yang ia adalah untuk mengesahkan saya. Malangnya, ini adalah apa hari yang bermakna untuk menjadi "kerohanian." Ia adalah untuk menganggap Tuhan sebagai Meja smorgasbord, apa memetik-dan-memilih rayuan kepada kita, tanpa tahu bahawa ini adalah serangan kepada Allah.

No comments:

Post a Comment